Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.03.28. 09:09 Akocka

Antipista

Nézzük meg, miből áll az Erős Pista, és miből az én darálmányom.
- fűszerpaprika darálmány: az az egy szerencse, hogy van benne ilyen is, minden elismerésem, Univer! Viszont a chili akkor az igazi, ha kevered a fajtákat. Az én tavalyi darálmányomban ötféle csípős paprika volt, és pár darab pritamin paprika azért, hogy legyen egy kis leve. Idén már több féle "terméket" tervezek, de lesz olyan, amiben húszféle paprika lesz. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy az Erős Pista mostanság nem elég erős, mert ezt megtapasztalhatta minden vásárlójuk már.
- só: természetes, ősi tartósító anyag. Ha jól rémlik 20%-ot írnak, ehhez képest én elég sósnak érzem. De lehet csak azért, mert a gyengesége miatt, többet kell belőle használni. Egyébként körülbelül én is 20%-os sótartalommal készítem.
És innentől már olyan alapanyagok jönnek, amik az én darálmányomban nem szerepelnek.
- xantán: ezzel sűrítik a terméküket. Természetes anyag, melyet baktériumok hoznak létre, de az emberi szervezet nem tudja hasznosítani, és allergiát is okozhat. Akkor meg minek? E415 az élelmiszeradalék kódja, és ezt csak azért hoztam szóba, hogy elmondhassam, amit egy öreg bácsikától tanultam: "Az E betű azt jelenti, hogy EE KEE DOBNI!"
- citromsav: valószínűleg inkább az antioxidáns hatása, semmint savanyítás miatt rakhatják bele. Ezzel nincs is gondom, csak feleslegesnek tartom, bár nem vagyok élelmiszer-technikus, mint az összes anya.
- kálium-szorbát: szerencsére a szervezet teljesen lebontja. Mennyiségét viszont nem tüntetik fel. A véleményem az, hogy a só, és a kapszaicin, ami eleve fertőtlenít, elegendő a tartósításhoz. Ha biztosra akarsz menni, az üvegek tetejére önthetsz egy vékony rétegben olívaolajat is, de ha a darálmány elfogy a következő szezonig, akkor az is felesleges.
Végezetül pár kép tavalyról.
 

8 komment

Címkék: gasztro chili erősáki


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr434345083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2012.03.28. 11:25:38

Pont ezért ültettem énis a paprikáim, mert kurvára meguntam, hogy az erőspista inkább szinezék és só a kajában mint csípős íz!

Akocka 2012.03.29. 08:35:40

@GaBko: Színezéket nem tartalmaz, de ha magad készíted el a darálmányt, mindenféleképpen jobban jársz. Egy jó vastag védőkesztyűt ne felejts majd felhúzni. ;)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2012.03.29. 18:09:22

kesztyűben csak a csajok dolgoznak. :D
apósom csak annyit írt az üvegekre: KCS. /kurva csípős/
jól látom hogy a krémes tégelyekbe is strong steve került?

Akocka 2012.03.29. 18:24:44

@tommirra: Nos, én gagyi, hajfestékhez adott egyszer használatos kesztyűben dolgoztam, aminek az lett az eredménye, hogy 2 napig masszívan égett a tenyerem. Nem árt vigyázni, fogyasztáskor próbálok inkább keménykedni. :)
Jól látod, kis krémes tengelyekbe is került, mert több barátomnak is adtam kóstolót, ami őszintén mondhatom, osztatlan sikert aratott. Szóval idén legalább százszoroznom kell a volument.
Egyébként a képhez képest még utólag daráltam bele pár nagát és jamaikait, mert nem találtam elég csípősnek. :)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2012.03.29. 19:33:59

ne vegyed komolyan...
azért volt a smiley...

Akocka 2012.03.29. 19:39:10

@tommirra: akkor miszkuzi, nem esett le az poén. :) de lehet csak azért, mert az asszony nem kesztyűs kézzel szokott bánni velem. :)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2012.03.30. 05:49:42

addig jó amíg nem kesztyűs kézzel bánik Veled... :)

C4rmin3 2013.09.13. 19:32:37

...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) színEzék mEg összEtEvő van ilyEn "nEmzEtközi számok" alatt lajstromba vévE. Szomorú h ilyEn EszmékEt tErjEsztEnEk 1Es blogokon ami az átlagolvasókat Elbizonytalanítja...
süti beállítások módosítása