Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.04.08. 23:25 Akocka

Húsvéti bő egyveleg poszt

Szolgálati közleménnyel, eredményhirdetéssel kezdeném: a beígért zsákbamacska paprika magcsomagot az kapja, aki elsőként kommentben jelzi az igényét rá, és meg is ígéri, hogy még idén elveti a drágaságokat. Több szerencsés embernek is írtam, de vagy már nem vállalta be az illető, vagy válaszra sem méltatott, ezért folyamodtam ehhez a megoldáshoz. Vendégszerzőnek Udvardi Dénest kérném fel erre a nemes feladatra. A nagy semmit pedig a többi lájkoló között osztom szét, fogadjátok szeretettel. A sorsolás közjegyző jelenléte nélkül történt, reklamációt nem fogadok el.
Az idei év első termése egy borsónyi méretű chocolate habanero volt, tegnap sonkavágáshoz gyűrkőztem neki (igen, nálunk másodnapra már feltámad minden évben), de nem tudtam megenni egy étkezésre, és így is felért egy keresztre feszítéssel.
Még mindig lecsipkedem a bimbókat az átteleltetett paprikákról, mert még nem kötnek be, akkor meg inkább ne is virágozzon. És nem nagyon korán szeretnék rajtuk sok termést, hanem kicsit korán tengernyit. Szóval megvárom a május közepét a virágzással. A terméskötéshez egyébként legalább 15 fokos hőmérséklet kell, és a talajból felvehető foszfor és kálium megfelelő mennyisége (szóval a nitrogénnel le kell állni).
Ez a hétvége sem marad tízezer bevitt kalória alatt részemről, könnyed testmozgás gyanánt elvégeztem a pár hete tervezett rotációs kapálást, kiegészítésként ástam még kicsit. Azon frissiben vetettem is a kertbe hónapos retket, lestyánt, borsikafűt, sonkahagymát, a hagyma kivételével ezeket felszedem majd május végén, mikor mennek ki a papeszek. Ezen kívül elszórtam még pár helyre kaprot is, egyrészt mert a tetvek nem szeretik, másrészt szükséges és elengedhetetlen velejárója a nyár egyik nagy sztárjának: a kovászos uborkának.
Átültetésekre is sor került, főleg a tápkockás állománynak volt itt bőven az ideje a megváltásra, egyiken másikon már 3-4 centis gyökér csüngött kifelé.
Az átültetésről röviden csak annyit, hogy a fokozatosság a legfőbb elve. 2 decisből fél literesbe, abból 1 literesbe, onnan 3 vagy 4 literesbe. A paprika dinamikusabban fejlődik, ha nem dobod egyből mély vízbe, átültetés után a gyökér feszegeti határait, és amíg nem ér el az edény faláig, a növény lassabban fog növekedni. Egy szó, mint száz, ne légy rest háromszor átültetni. Átültetéskor locsolj előtte és utána is. Az ültetőközeggel meg érdemes kísérletezgetni, én mostanában kávézaccot kevertem be a vödör virágföldbe, és egy marék homokot, azt kell hogy mondjam, egész jól pörögnek a koffeinre.
Még szerettem volna vetni ezen a hétvégén is, de már nem férne el több palánta, így majd a helybe vetéssel próbálkozom majd, aztán ha azokból nem lesz érett termés, legfeljebb lesz belőlük savanya.
A kiskert kerítésére vissza kellett eszkábálnom a kisajtót, mert Húgom kapott egy éjjeli bátort, és már előre félek, hogy menetet fut a veteményesbe, vagy unalmában kiás egy-két palántát. Ő Csoki, egy tacskó beütésű árokparti turmix. Amúgy imádjuk.

1 komment

Címkék: hagyma kapor retek lestyán borsikafű habanero átültetés tápkocka egyévesek terméskötés


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr524369998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FafniR 2012.04.09. 09:55:07

Én igényt tartanék zsákba macska termesztésére. Meg mellé használati útmutatót is, hogy a zsákot a macska nyaka körül kössük, vagy esetleg kicsit lejjebb... :D

Viccet félre téve, még ültetni szeretnék az idén, azzal nem lesz gond. Várnak rám a paradicsomok.
süti beállítások módosítása