Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.05.20. 21:45 Akocka

Felpörögnek az események

Én még kivárom a pünkösdöt a paprikák kiültetésével, ez a hét amúgy is ideális a kiszoktatáshoz, mert a sok felhő véd a magas UV-tól, és az éjszakák már simán 10 fok fölött lesznek.
A tomatillot és a padlizsánt viszont kiutasítottam a drága anyaföldünkbe. Lehet a káoszelmélettel kapcsolatban álmodtam valamit, mert nem mondanám, hogy túl szép ágyást cirkalmaztam nekik. (Nemsokára Dini is jelentkezik egy újabb poszttal, no az ő kertjükben aztán vigyázzban állnak a növények.)
Szegény ember vízzel főz, és a feleségével hál. És alig tud költeni a kertészkedésre. Úgy hozta az élet, hogy hétfőn kezdek a munkahelyemen, így szép lassan módomban áll majd egy kis pénzt áldozni a hobbimra. A műanyag virágcserepekre, a földre, amivel légtelenítem a virágcserepeket, és 2 kilós zsák Volldünger linzre összesen még legalább 20, de inkább 30ezret fogok majdan elkölteni. Műanyagból kelleni fog pár 4 literes a Trinidadi skorpióknak és azoknak, amiket hármasával ültettem, de a többinek remélem elég lesz a 2,5 literes.
A kaktusztápom is lassan elfogy, de egyelőre nem veszek újat, a Kapanyélen azt olvastam, hogy a kávézaccban sok kálium és foszfor van, szóval virágzáskor szépen kapnak majd egy-egy evőkanál zaccot, azt csókolom. Szépen megkértem a rokonaimat, hogy gyűjtsék nekem a kávéfogyasztásuk melléktermékét, lesz elég bőven.
A Hahóti virágföld elég humuszos volt, de azért kellett rajta javítani, mert könnyen összetömörödött. Kevertem bele jócskán komposztot és homokot is. A komposzt kitermelése közben több gilisztával is találkoztam, ami egyértelműen jól jel.
A másik bio-okosság, mielőtt el nem felejtem: a csalán. Maria Treben bestsellerében is első számú gyógyítóként mutatkozik, de a kertben is kiválóan hasznosítható. Lekaszálod, vársz pár percet, és már nem is csíp, ekkor szépen összeszeded és beleteszed egy nagyobb vödör vízbe. Egy hét alatt pompás locsolóvízzé nemesedik.
Ma fogyasztottam a kertből zsázsát, mizunát, retket, vörös salátát, mennyei csemege mind. Olvastam valahol, hogy a retek levelét is megeszi némely elvetemült ember, így hát megkóstoltam én is, de az valami fertelmes rossz volt.
Rahedli képet hoztam mára, BÖKJ IDE.

2 komment

Címkék: tanács padlizsán tomatillo egyévesek


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr564528131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2012.05.21. 07:47:18

Szia! amiken termés van az idei ültetés, vagy átteleltetett naga, habanero?

Akocka 2012.05.21. 18:29:21

@GaBko: Hello. Természetesen átteleltetett a naga és a habanero is. Illetve az egyik naga (pontosabban két tő), amit novemberben vetettem, és előneveltem, az is terem már. A numex twilight viszont idei, és az is hoz szépen. :)
süti beállítások módosítása