Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.02.19. 11:15 Akocka

Előnevelő sufni tuning

Előneveléssel, mesterséges környezettel nagyon jó eredményt lehet elérni. Viszont amíg álláskereső csóró vagyok, nem telik rá sajnos. Mivel gyerekkoromban lelkes MacGyver rajongó voltam, kitaláltam hogy is kéne megvalósítani kicsibe occsón.

A pincéből előkotortam egy régi szögletes akváriumot. Ha téged is a "majd jó lesz még valamire" mentalitásban neveltek fel, mint engem, te is találsz ilyet otthon, nézz körbe.

Alufóliával kibéleltem az egyik oldala felől. Az alufóliára is lehetne költeni többet, én sima konyhai változatot használtam. Ha nem is profi, de ártani nem használ.

Beletettem a palántákat, és lefedtem celofánnal, így nagyon jó párás környezetben nevelkednek. Pár apró lyukat szúrtam rá, és szellőztetek is a papeszekre minden nap, mert nem a vízbűl veszik ki a zoxigént, teccik érteni? nekik is kell a friss levegő.

 A mesterséges fényforrásra lehet legtöbb pénzt elverni. Én összesen ezer jó magyar forintot voltam hajlandó rááldozni, ennyiből vettem még novemberben a tescoban egy Leuci Gemini R95 névre hallgató kínai kütyüt. Szabvány E27 foganat kell neki, és 15 Wattot zabál. A 6500 Kelvines színhőmérséklet pompás a kicsinyeknek (ha befektetsz mindenféleképpen minél nagyobb K-t keress, a normál szobai 2700K annyit ér, mint golyó ellen az integetés). A fényerőssége lehetne több is, csak 750 lumen, ezt kiegyensúlyozandó, amikor módomban áll és a Nap is süt (tehát nem túl gyakran), átteszem az akváriumot az ablakpárkányra. Ez a két novemberi naga jolokia szinte csak ezt mesterséges fényt látta eddig életében, szóval szerintem egész hatásos.


 

2 komment

Címkék: ötlet palánták


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr424131716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harsanyi.b 2012.02.29. 23:30:28

az akváriumos ötletet megvettem! kösz

Akocka 2012.03.01. 08:39:37

@harsanyi.b: Szívesen. :) Feltételezem ventit te sem szereltél bele, szóval ne felejtsd el minden nap jók kiszellőztetni!
süti beállítások módosítása