Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.04.01. 21:30 Akocka

Szelek hava

Elég felejtős ötlet volt, hogy én majd ez hétvégén rotálni fogom kertet. Viszont egy eddig növénytermesztésre nem használt földdarabot az udvarban muszáj volt felásnom, mert vetettem padlizsánt is, és annak kellett területet találnom. Egyáltalán nem mondhatom, hogy ma reggel 7 órakor úgy kívántam az ásást, mint föld a ganyét. Olyan hideg szél volt, hogy az első pár percben remegtem, mint az IFA tükör.
Két dolgot jegyeznék meg. Először is azt, hogy egy szakértő ismerősöm meggyőzött, hogy még mindig nem késő paprikát (és egyéb zöldségeket) vetni, ezért hétvégén még elvetettem kb 60-80 magot. Kissé felelőtlenül, mert már az eddigi palánták elhelyezésével is gondban vagyok. Valószínűleg húsvétkor is elvetek még egy adaggal, de az már tényleg az utolsó porció lesz. A másik pedig az, hogy többet nem vetek kettőnél több magot egy műanyagba, mert a pikírozás rémálomba illő tevékenység. (Innen jut eszembe, hogy az átültetős-tápozós poszttal még mindig lógok. De nemsokára bepótolom.)
A bonchikkal is foglalkoztam hétvégén, a felső gyökérzetről leszedtem egy vékony réteg földet. Ehhez egy kis kézi permetezőt használtam, szép lassan az alacsony víznyomással lemostam. Egyébként kezdik hozni az új kis levélkéket, szóval túlélték.
Alakulnak a kis palánták, egyik másik szép, mint egy tábla szalonna. A molytetvekkel még mindig küzdök, illetve pár palántán a túllocsolás tüneteit fedeztem fel, kissé elsárgultak a leveleik. Képeket ide kattintva leshettek meg. Mindről persze nem csináltam.

Szólj hozzá!

Címkék: padlizsán chili brokkoli endívia vetés habanero naga jolokia bonchi radocchio


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr294354754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása