Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.05.01. 18:30 Akocka

A tavasz, a fagy, és a négy magvető nyárelő

Viszlát, fagy! Húzzál vissza oda, ahonnan jöttél, nem szívesen látjuk errefelé tovább az ocsmány pofádat! (Na jó, egy hasznod volt talán, te rohadék, hogy a szokásosnál kevesebb levéltetű van eddig.)
Hahó, ti hogy vagytok? A Hahóti virágföld ákciós volt a Tuskóban, 50 lityi 400ér ellenállhatatlan volt, remélem még marad az ár, mert rájöttem azóta, hogy a 3 apró zacsi vajmi kevés lesz.
Kicsit metszegettem az áttelelt papeszeket. A elhalt ágakat teljesen levágtam. A beteg leveleket leszedtem, főleg a mozaikvírusra kell ügyelni, az előző poszt képei között találtok rá példát. Szépen hozzák már a bimbókat, és mivel idejekorán beköszöntött a nyár, úgy döntöttem, már az összeset hagyom termőre fordulni.
Egyébként ami a leveleket illeti nagyobb chiliknél, illik tudni, hogy az összfelület számít, ha több kisebb levele van a papesznek, vagy ha kevesebb nagyobb, egyre megy. Az a lényeg, hogy ne legyen tömött, zsúfolt a növény. Pár alsó, vagy túl eltakart levéltől nyugodtan megszabadulhatsz, mert fényt nem sokat látnak, de a tápanyagot elszipkázzák ugyanúgy. Minél nagyobb a hasznos összfelület, annál több termést hoz a növény.
Megkapáltam a jövő hetet is a hosszú hétvége alatt. Kiültettem a paradicsomot. Elvetettem helybe a napraforgót, a földimandulát, a shungikut és a bojtorjángyökeret. Valamint az utcára vetettem rengeteg virágmagot is, amelyik lesz szíves kikelni, arról majd fényképpel is jelentkezem.
Kikelt a kertben a retek, a vörös mizuna, a cékla és a pak choi. A kapor, a lestyán és a borsikafű még nem.
Hála az égnek, elég magas a napos órák száma, ilyenkor forgasd a palántákat, mint beteg a dunyhát. Nem kell minden nap, de hetente egyszer érdemes, máskülönben aszimmetrikusan nőnek majd.
Múlt hétvégi, indulás előtti szokásos kapkodásomnak köszönhetően a thai chili (vagyis az, amit én thainak vélek) kinn maradt az ültetős asztalon. Nem fagyott el, viszont az UV sugárzás elég szépen odatett neki. Továbbá így járt pár átteleltetett chili is, balga módon azt hittem, bennük már nem tehet kárt, és kiraktam őket 3 napra. A tünet: pár levél elfehéredett, és zizegősen száraz lett.

Ui.: Az UV sugárzás veszélyeit a saját bőrömön is megtapasztaltam, pár órás félmeztelen kapálástól leégtem, mint a Reichstag.

Szólj hozzá!

Címkék: paradicsom tanács cékla kapor retek napraforgó mizuna vetés lestyán borsikafű shungiku egyévesek pakchoi földimandula bojtorjángyökér


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr124478442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása