Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.03.24. 23:45 Akocka

Tavaszköszöntö féloff poszt

Ma félmeztelenül napoztam az udvaron, pompás idővel kecsegtetett a tavasz.
Közben megmetszettem a rózsákat és az egyik fenyőt, így az alkarom jelenleg úgy néz ki, mint egy emósé. A leandereket is jól megritkítottam, mert télen elszaporodtak rajtuk a pajzstetvek. Majszolta őket két harlekin katicabogár, de mivel a hungarista őshonos hétpettyes ellenségei, elpusztítottam őket, ahogy kell. Megpróbáltam jelenteni is, de mivel képem nem volt róla, és az oldal egy url hiba után a kezdőlapra visszadobott, letettem róla.
Elkezdtem előkészíteni a kertet, amivel volt munka bőven, és lesz is még. Ha délelőtt az időm engedi, alászedem a rotációs kapával. Mivel több éve az egyik fal és a mellette húzódó sövényfenyők közé hordjuk a levágott füvet, kiváló komposztot találtam, amit kihordok majd a zöldséges kertbe. Úgy döntöttem, a kertben megpróbálkozom a biotermesztéssel. A tápanyagellátásról a talajba kevert komposzt, és a hetente egyszeri friss zöldmulcs fog gondoskodni. Levéltetvek ellen kaprot vetek és levendulát szerzek valahonnan, fonálférgek ellen ültetek pár büdöskét. Remélem, gombás és vírusos megbetegedések elkerülnek. Paprikából körülbelül 60-80 palántát tervezek, paradicsomból 10-12 darabot a paprikák közé , de lesz még tomatillo is köztük. Tavaly egy palánta egy tő paprika volt nálam, idén kettő lesz, állítólag támogatják egymást, és talán a helyet is jobban kihasználom majd így. Ugyanígy járok majd el a paradicsommal is. A kevésbé napos területeken endíviát, csíkos céklát, brokkolit, radocchiot és vörös álom salátát termesztek majd. De amíg a paprikák ki nem kerülnek május vége felé, addig remélhetőleg betakarítok majd egy pár hónapos retket is. További zöldségek elhelyezésén még erősen agyalnom kell, de mindenről a maga idejében.
A cserépben tartott palántákat természetesen tápozni fogom. A tápozásról és az átültetésről, aminek lassan már eléggé ideje van(és pár palántát már részesítettem is eme kegyben), nemsokára írni fogok. A cserepes tartás mértékéről még csak halvány elképzeléseim vannak, körülbelül további 60-80 palánta férne el az udvarban ilyen formában szétszórva, de az anyagi befektetés még erősen várat magára. És nagy valószínűséggel jut majd ajándékba ismerősöknek is.
Egyébiránt ma elvetettem még kb 100 chili magot, idén többet már biztosan nem fogok. Listát, és sok képet jövő hétvégére ígérek.
Mint azt észrevettétek páran, a blogon megjelent a like doboz. A március végéig lájkolók között kisorsolok egy zsákbamacska magcsomagot, egy másik szerencsés olvasót felkérem egy vendégposzt megírására, míg egy harmadik szerencsés egy nagy büdös semmit kap ajándékba.

2 komment

Címkék: paradicsom tanács chili cékla retek brokkoli endívia vetés palánták tomatillo radocchio


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr104337746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akocka 2012.04.01. 19:28:01

@GaBko: Actara elég hatásos a tetvek ellen. Vagy próbáld meg azért kis vizes szivaccsal ledörzsölgetni. De ha csak pár levélen vannak csak, akkor a beteg leveleket le is veheted nyugodtan, ha marad levele a paprikának, nem okoz neki gondot a levélveszteség.
süti beállítások módosítása