Erős Áki

Csípős paprikák és egyéb zöldségek termesztéséről. Kertészkedés kevés gasztroval.

Facebook

Friss topikok

  • Dr. Kovács Tibor: A balzsamkörte, keserű dinnye, keserű tök, keserű uborka egy nagyon hasznos növény a vércukor szin... (2018.02.08. 13:19) Tavasz-sűrítmény
  • C4rmin3: ...az E bEtűk azt jElEntik, hogy utána kénE nézni hogy mit is jElEntEnEk!!! Sok tErmészEtEs(!) szí... (2013.09.13. 19:32) Antipista
  • adnrew: hello énis ajkai vagyok 10 napja raktam el a Trinidad Scorpion Butch T magokat és még semmi. Csak ... (2013.04.29. 18:23) Ajka, part 3.
  • mrgarris0n: Kösz :) aztán kiderült, hogy 3-4 hetet is simán kibír. (2012.08.13. 12:56) Geri habanero csatnija
  • kkristof1: Köszi szépen. (2012.07.27. 15:38) Bonchik mostanság

2012.06.04. 20:00 Akocka

Képes poszt helyett egy kis szófosás

A szőlőben rengeteg munka volt, így hétvégén nem tudtam annyi időt szentelni a paprikákra, mint szerettem volna, még mindig maradt bőven átültetni való.
Az egy évesek szépen viselkednek, a termések kezdenek sötét zöldek lenni. További virágok kötöttek be, olybá tűnik a kávézacc jó tipp volt. 10 Ákiból 10 azt ajánlja, használd te is virágzáskor. A mulcsozás is bölcs ténykedésnek bizonyul, a szabadföldbe ültetett palánták locsolás nélkül is imádták a múlt hetet. Amit még érdemes ezekről tudni, hogy elég cifra görbe sorban állnak, dehát a sonka is görbe. Majd akkor állok neki madzaggal kijelölni a sorokat, ha két életem lesz.
Szóval zöldmulcsot kapott a műanyag cserepes különítmény is, és zaccot is azok, amelyek érdemesnek találtattak rá. Már csak azért kell izgulni, hogy valamelyik kedves családtagom locsoljon egyet hét közben.
A paradicsomok is bőszen virágzanak, és száraik már a kisujjammal vetekednek. Hétvégén már hozzá is kell kötöznöm az ültetéskor melléjük helyezett karókhoz.
Aminek viszont nem örülök, az az, hogy a pak choi is virágzik, úgy tűnik fel kellett volna már szednem. Ilyenkor meg már veszett fejsze nyele: virágzáskor és utána íze már nem olyan kellemes. Hagyom, hogy betermelje a magokat, és a nyár végi vetéskor még többet vetek belőle, mint azt előzőleg terveztem. A mizuna is elkezdett bimbókezdeményeket hozni, ezeket eltávolítottam, 1-2 növény kivételével, amelyekről szintúgy magot fogok.
A retekből még következő hétvégére maradt egy nagyobb csomóval, aztán azok helyére is ültetem a papeszeket. Ezúttal csípős paprika nélküli enyhén csípős salátát csináltam belőle, most már több hozzávalóval. Emígyen nézett ki: tejfölbe reszeltem fokhagymát és bébitorma gyökerét, a retket vékony szeletekre gyalultam, a mizunát és a zsázsát jó apróra vágtam, és az egészet összekevertem. Kis bors még elkelt volna bele.
A vörös álom és az endívia saláták már szép nagyok, de egyelőre még csak kóstolgattam őket, nem nagy durranás egyik se, jövőre mindkettő felejtős.
A brokkolinak már óriási levelei vannak, de magát a fincsi rózsát még nem akarja hozni egyik sem. Kommentben szívesen fogadok bármi ötletet erre. (Márciusban vetettem palántának.)
Az utcára ültetett egy szem napraforgót egy segítőkész kedves szomszéd bácsi gyomirtóval teljesen kinyírta. Az előkertben lévők, köszönik szépen, jól vannak.
Legnagyobb ellenségeim mégis a tetvek. Azt lehet hallani, hogy a kapor jó ellenük, de hétvégén saját szememmel láttam a kapron molytetveket. De van még rajtuk kívül fekete és zöld levéltetű is. Múlt hétvégén a Giant aconcagua-t friss hajtásait habzsolták leginkább, nyomattam rá egy kis Actarát, aminek hatására ledobta az összes felső levelét. Arra gondoltam, hogy túl ütősre kevertem, de a többi papesz, amit lefújtam vele, nem szenvedett hasonló károsodást.
Okrából négy fajtát vetettem, az egyik egyetlen hét alatt kikelt, a többi még várat magára.
Végre felismerhető méretűvé nőtt a földimandula, és a shungiku, így ki tudtam kapálni a gazakat onnan is. Valószínűleg mindkettőt túl mélyre vethettem, vagy a talaj nem megfelelő, mert a magoknak kb a harmada kelt csak ki belőlük.
Röviden ennyi. Egyelőre nem ígérek inkább semmit, de hétvégén megpróbálok mindent lefotózni. Nagyon érdekelne, a Ti növényeitek hogy állnak, ne szégyelljétek telekommentelni a poszt alatti részt.

UPDATE: Most beszéltek Édesanyámmal, otthon óriási vihar volt, a nagy nehezen újra életre keltett barackfát kidöntötte a szél. A locsolás megoldva, már csak az a kérdés, hogy a paprikák milyen kárt szenvedtek. Felkészülök a legrosszabbra.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://erosaki.blog.hu/api/trackback/id/tr694565486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wazul 2012.06.04. 20:25:57

Üdv! Szerintem nem az Actara-tól lehet a fent említett probléma, legalábbis nekem soha nem volt ilyen gondom vele. A girbegurba sorok miatt pedig kár aggódni, nekem madzag mellett is olyan, mint az ökörhugyozás... :)
A paprikáim pedig nemrég még így álltak [és reménykedem, most sem lesz bajuk]: koppanywazul.wordpress.com/2012/05/30/paprika-magvetes-2012-vol-2/

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2012.06.05. 14:10:15

Szia!

Hogy viselték a vihart a növények? Engem szerencsére elkerült.

Én így állok jelenleg:
gabkochilli.blog.hu/2012/06/01/107_nap_juni_1

Már a szüretre készülök lelkileg és edzem a capsaicin tűrőképességem:)

Akocka 2012.06.05. 18:04:54

@wazul: Jól néznek ki, majd meglesem a folytatást. ;)

@GaBko: Grat neked is, kb egyszerre lesz majd termésünk.
süti beállítások módosítása